Regulamin Szkolnego Konkursu Informatycznego
„Mistrz Klawiatury”
a) zainteresowanie uczniów możliwościami efektywnego wykorzystania klawiatury w szybkim pisaniu
b) rozwijanie zainteresowań informatycznych,
c) doskonalenie technik szybkiego pisania,
d) ćwiczenie poprawności pisania,
e) unikanie popełniania błędów ortograficznych
f) rozwijanie zdrowej rywalizacji pomiędzy uczniami.
- klasy 5-6 szkoły podstawowej
- klasy 7-8 szkoły podstawowej
i w dwóch etapach:
I etap - na lekcjach informatyki zostanie wyłoniony jeden uczeń z każdej klasy biorącej udział w konkursie, który napisze najwięcej znaków na minutę.
II etap - to wyłonienie „Mistrza Klawiatury” i dwóch wicemistrzów w każdej kategorii.
II etap odbędzie się 6 kwietnia 2022 roku o godz. 13:25 dla klas 5 i 6 szkoły podstawowej i o 13:40 dla klas 7 i 8 w sali 21. Etap ten będzie trwał 15 min.
Konkurs polega na przepisaniu zadanego tekstu, w jak najszybszym czasie, z jak najmniejszą ilością błędów. W pierwszym etapie uczeń może podchodzić do pisania tekstu w ciągu godziny lekcyjnej dowolną ilość razy. Liczy się najlepszy wynik uzyskany na danej lekcji.
Natomiast w drugim etapie każdy uczeń ma 3 próby. Liczy się najlepszy wynik.
- jak największa liczba znaków na minutę
- jak najmniejsza liczba błędów (pod uwagę będą brane teksty, w których uczniowie popełnili nie więcej niż 3 błędy).
• Wicemistrz Klawiatury
• Drugi Wicemistrz Klawiatury.
12. Informacje o konkursie oraz wyniki konkursu będą opublikowane na stronie internetowej szkoły.
13. W sprawach spornych ostateczną decyzję podejmą nauczyciele prowadzący konkurs. Ich decyzja jest ostateczna.
14. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu oraz terminów. O ewentualnych zmianach Organizator poinformuje na stronie internetowej szkoły: www.sp3miedzyrzec.edupage.org
15. Wzięcie udziału w konkursie jest równoznaczne z zapoznaniem się z powyższym regulaminem oraz zobowiązaniem do jego przestrzegania.
Hanna Karczewska